Sunde livsnydere

Et fedt liv i en sund krop

Bliv en af de Sunde Livsnydere

smid de overskydende kilo og få et fedt liv i en sund krop

Bliv medlem og tilmeld dig et af vores forløb nu

“Næste hold starter torsdag den 20. maj 2021”

se testimonials

Som sund livsnyder har du et sundt liv, uden at opgive alt det gode. Du nyder den gode middag og vinen, fadøllerne til koncerterne og på stadion, fredagsslik med ungerne… altsammen mens du lever sundt, taber dig og holder vægten. 

Læs mere om de enkelte forløb/hold og tilmeld dig her 

Vi koncentrerer os om tre elementer i et sundere liv.  

Mad med fokus på KETO, KISS-kost og Mercedes-mad.
Bevægelse med fokus på fysisk aktivitet i hverdagen.
Søvn med fokus på mental overskud gennem hele dagen.

Når du vil ændre dine daglige spisevaner, så husk:
“Intet smager så godt som din egen sundhed” 

Når du vil ændre dine motionsvaner, så husk:
”Din krop kan sagtens, det er dig selv, du skal overbevise”

Når du vil ændre dine sovevaner, så husk:
”Sov godt og nok og få mere overskud om dagen”

Når du vil leve et sundere liv, så husk:
“Det er muligt uden at leve kedeligt og i askese”

Se medlemsfordele

Sunde Livsnydere – med udgangspunkt i evolutionen 

  • Hvilken slags mad er vi reelt udviklet til at forbrænde?
  • Hvor megen aktivitet og bevægelse er vores krop udviklet til?
  • Hvor megen søvn har vi reelt brug for. 

Menneskets udvikling har varet 2,5 millioner år, og det er kun i de sidste 200 år, vi har skruet ekstremt op for vores indtag af kulhydrater. Samtidig har vi skruet ekstremt ned for vores fysiske aktivitet, og som det eneste levende væsen på hele jorden, går vi på kompromis med vores reelle og vigtige behov for søvn.  

Hos os handler det helt simpelt om at få styr på tre af de basale ting i hverdagen. Så er der nemlig masser af plads til alt det, vi kalder ”livsnydelse”. Det som de fleste af os helst ikke vil undvære. Samtidig lever du sundt og får styr på vægten. “What’s not to like?”

Mad: 

“Intet smager så godt som din egen sundhed,” er en super god sætning. Men det lyder samtidig som forberedelsen til, at du skal spise noget, der ikke smager godt. Eller at du skal undvære alt det gode. Det er ikke tilfældet. Vi fokuserer på at spise som mennesket “Homo Habilis – Homo Sapiens”, er udviklet til over cirka 2,5 millioner år. Vores hovedvægt af mad er protein, fedt, fibre og kun den mængde kulhydrat, som vi faktisk kan forbrænde. 

Vægttabet skaber vi med KETO-kost i starten af forløbene og livsændringen med KISS-kost og Mercedes-mad. Vi anbefaler en livsstil med en 80/20 fordeling mellem det sunde og livsnyderdelen. 

Bevægelse:  

“Let røven og luk munden” er en kendt sætning. At sige: “let røven” er okay, men: “luk munden” er noget sludder. Vi skal blot spise mere rigtigt og bevæge os langt mere, end gennemsnittet af den danske befolkning gør nu. Vi hjælper dig med at øge din fysiske aktivitet, uanset hvilket niveau du er på i forvejen.

WHO anbefaler 2,5 times aktiv træning om ugen. Det er formentligt ikke nok i følge flere forskere. Og alligevel er det under 29 % af den danske befolkning, der lever op til WHO’s anbefalinger. Gør du?

Søvn: 

“Ingen kommer sovende til noget” … og dog! 

Ordentlig søvn er en mangelvare for mange. En stor del af befolkningen i den vestlige og moderne verden har vænnet sig til at sove for lidt og til at være lidt “småtrætte” det meste af dagen.

Hvis vi sover ordentligt og nok, så får vi mere overskud, og vi får ikke det samme behov for de små mellem-måltider/sukker-tilskud, som vi ofte søger, fordi vi føler os trætte og vores hjerne sende signaler om at indtage mere energi.

Med fokus på søvn og nogle ret simple guidelines, hjælper vi dig til at få sovet ordentligt og nok, hvis du er èn af dem, der sover for lidt.

grafik-bevægelse-mad-søvn
logo-blå-krone-sand